24. Tóny cest (Tempo di vlak, vše o vlacích) - leden 2003

     Tak, starý rok je fuč a vy jste tady zase s námi.  Nasedli jste do našeho místního kolejáčku, a pomaloučku se rozjíždíte směrem vpřed, ať už reálně nebo jen pomyslně.

     Chtěla jsem ještě  napsat o tom, kde jsme všude hráli, a že jsme napsali dvě nové písničky a taky o tom, jak je fajn, že na tento pořad chodíte. Ale napadají mě jen samé bilancující myšlenky, a ty už snad k dnešnímu datu ani nepatří, takže raději vám popřeji  příjemný večer a dobrou zábavu, a v novém roce hodně štěstí a dobrých lidí kolem sebe.

 P.S.   Pozor, ať vás nechytne revizor.

                                                                                     Za Tempo di vlak Viki

 

 

024vlacek4.jpg (35151 bytes)         024vlacek9.jpg (28394 bytes)         024vlacek8.jpg (31772 bytes)         024vlacek3.jpg (27916 bytes)

 

Chvíli to v klubu vypadalo jako ve vagónu a na nádraží.

 

 

JÍZDNÍ ŘÁD TC a.s.    Železniční stanice GAMA

 Odjezdy a příjezdy vlaků :

Druh Číslo  Název 
Čas vlaku vlaku vlaku Poznámka
16.10   Ex

265

Perry-zvukař Příjezd zvukaře
16.30   N 123 Cowboy a sp. Příjezd a vyložení všech nákladů
16.45   R 568 Brumlovan Příjezd 3. a 4. pětiny Tempa di vlak s holýma rukama
16.50   SC 658 Zajac-express Příjezd ředitele zdejší stanice
17.00   Sp 479 Jirkan Příjezd pátého člena-vlak tradičně 30 min. opožděn
17.15   SC 658 Zajac-express Odjezd ředitele na fotbal po rozdělení všech úkolů
17.20   Jv 823 Kuchař Příjezd jídelního vozu s obsluhou
18.05   EC 689 Čendan Příjezd přednosty stanice
18.15   Os 924 Diváci Nástup diváků do os. vlaku
18.55   Os 924 Diváci Ukončení nástupu diváků
18.58   SC 658 Zajac-express Příjezd ředitele-na poslední chvíli
19.00   PV 221 Tempo di vlak Příjezd muzikantského vlaku
20.15   PV 221 Tempo di vlak Odjezd vlaku na doplnění vody a uhlí
20.16   Os 924 Diváci Doplnění tekutin a potravin v jídelním voze
20.35   Zr 546 Kinematograf Příjezd kulturního vlaku
22.00 Vyklizení celého nádraží z důvodu nutné evakuace

Platí od 10.1.2003 do 10.1.2003

Přejeme vám příjemné cestování

 

Vysvětlivky:

Ex            Express-vlak vyšší kvality

N             Nákladní vlak

R             Rychlík bez možnosti přepravy nákladu

Os           Osobní vlak

SC           SUPERCITY-Manažerský vlak

EC           EUROCITY-

Sp           Spěšný vlak

PV          Parní vlak-Jezdítempemjaksemuzachce

Zr            Zrychlený vlak

Jv            Jídelní vůz

 

024vlacek2.jpg (31682 bytes)                024vlacek7.jpg (35524 bytes)                024vlacek5.jpg (38055 bytes)

Vláčky všude kam se podíváš

Slezskou Hanou po úzkých kolejích

 Z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy je v provozu úzkokolejka, která určitě stojí za povšimnutí. Odbočuje z hlavní, normálně rozchodné, tratě Krnov – Jindřichov na Moravě-Šumperk (č. 292). Míří severně až k hranicím s Polskem. Osobní vlak urazí dvacetikilometrovou trasu přibližně za 40 minut. I běžný provoz (v dnešní době už jen osobní vlaky) s osmi páry vlaků v pracovní dny, v sobotu šesti a v neděli sedmi páry vlaků, je raritou. Třeba tím, že vlaky vozí nejstarší pravidelně provozované motorové lokomotivy na našich drahách (setkat s nimi se lze už jen na jindřichohradeckých úzkokolejkách), i tím, že trať je jedinou úzkorozchodnou dráhou v provozu Českých drah. Což pochopitelně není žádná jejich zásluha. V době nedávno minulé, kdy ke zrušení byly navrhovány takřka všechny naše lokálky, České dráhy mnoho úsilí na jejich záchranu nevyvinuly, ale o tom víc, až se podíváme do jižních Čech.

Slezská úzkokolejka vede zpod jesenických kopečků až k polské rovině. Kraji se říká Slezská Haná a celý je otevřený směrem do Polska. Za pozornost stojí nejen Osoblaha (zbytky městských hradeb, kostel sv. Mikuláše a „nepřehlédnutelný“ památník osvobození), ale třeba zřícenina raně gotického hradu Fulštejna u zastávky Bohušov (dochovány jsou zbytky zdiva a opevnění). Kraj je proslulý také bludnými balvany a pěkným obrázkem za okny vlaku bývají pasoucí se koně.

Vlaky se tu „řítí“ nevídanou rychlostí 40 km/hod., neboť se podařilo trať koncem osmdesátých let kompletně zrekonstruovat. První vlak vyrazil 14. 12. 1898 a původně zde jezdily jen vlaky smíšené (to znamená – osobní i nákladní vozy v jedné soupravě). Doprava tudíž byla ještě pomalejší než v současnosti a jejímu zrychlení přispěla až dodávka motorových osobních vozů koncem dvacátých let. Další výraznou změnu v provozu přinesla padesátá léta, kdy současně provozované lokomotivy (T 47.0, dnes řada 705) převzaly veškerý provoz a vytlačily tak parní lokomotivy.

Mimochodem – naposledy se tu pára supěla při oslavách stoletého výročí provozu – Jindřichohradecké místní dráhy sem zapůjčily parní lokomotivu U 47. 0 „Maletku“, která jinak zajišťuje pravidelný parní provoz v Jindřichově Hradci.

Trať je v provozu pravidelně a přijet se projet po „úzké“ tak můžete kdykoliv. Mapa KČT č. 58 Bruntálsko, Krnovsko a Osoblažsko, 

Internet: http://www.upce.cz/-kpz/uzko/tremesna.htm

                                                                                                Belmondo, Praha

 

   024vlacek10.jpg (32712 bytes)                                   024vlacek1.jpg (37667 bytes)

Dostali jsme od Terezky pěkné PF, poznáte kdo je kdo ?       Takhle to nějak vypadá úplně na konci Tónů.